Τετάρτη, 25 Αυγούστου 2010

Τρίτη, 24 Αυγούστου 2010

Η ωραιότερη πανσέληνος του χρόνου










Η ωραιότερη πανσέληνος του χρόνου..    


Είναι απόψε.. 

Από τον κουρασμένο στον τουρίστα















Από τον πρώην Πρωθυπουργό, αρχικά της μηδέν ανοχής, της δουλειάς, της σεμνότητας και ταπεινότητας αλλά εντέλει του: ατόμου των δεκάδων σκανδάλων και του εγώ κουράστηκα και φεύγω











στον Πρωθυπουργό λεφτά υπάρχουν,  πάμε για την πρόοδο, δε δέχομαι καμία μείωση στους μισθούς αλλά εντέλει του:
ατόμου λεφτά δεν υπάρχουν, βάζω ενέχυρο το μέλλον σας και άλλους στο τιμόνι της διοίκησης και την κάνω, με το κανό μου στο Αιγαίο.

Οι Εθνικοί Δρυμοί της Ελλάδας





Η Ελλάδα υπήρξε η πρώτη χώρα που απέκτησε εθνικό δρυμό το 1938, στο μυθικό βουνό του Ολύμπου.Μάλιστα το 1981, κηρύχτηκε από την Unesco ως Απόθεμα της Βιόσφαιρας (Biosphere Reserve).

Πρόκειται για φυσικές περιοχές, με ιδιαίτερη οικολογική σημασία εξαιτίας της σπανιότητας και της ποικιλομορφίας της χλωρίδας και πανίδας τους, των γεωμορφολογικών σχηματισμών, του υπεδάφους, των νερών, της ατμόσφαιρας και γενικά του φυσικού περιβάλλοντος.


 Έχουν ως σκοπό, να αφεθεί η φύση ελεύθερη, ανεπηρέαστη από εξωτερικές επιδράσεις, να ακολουθήσει τις δικές της διεργασίες. Προσφέροντας ευκαιρίες αναψυχής, πληρότητας και ευεξίας στο κοινό.
Εθνικοί δρυμοί έχουν ανακηρυχτεί: Ο εθνικός δρυμός των Πρεσπών, του Βίκου - Αώου, της Πίνδου, του Αίνου, των Λευκών Ορέων, του Ολύμπου, της Οίτης, του Παρνασσού, της Πάρνηθας, του Σουνίου.

Η συνειδητοποίηση της αλλοίωσης και καταστροφής του φυσικού περιβάλλοντος, του τοπίου και η αναγνώριση, σε μεγάλη κλίμακα, του κινδύνου να εξαφανισθούν από τον πλανήτη πολλά είδη της αυτοφυούς χλωρίδας και άγριας πανίδας, είχε ως αποτέλεσμα την κινητοποίηση της ανθρωπότητας για τη λήψη μέτρων αντιστροφής της καταστροφικής αυτής πορείας.

 Στην Ελλάδα χρησιμοποιήθηκε ο όρος δρυμός αντί του όρου πάρκο που είχε επικρατήσει στο εξωτερικό, καθώς θεωρήθηκε ότι οι αξίες της φύσης που έχουν ανάγκη ιδιαίτερης προστασίας βρίσκονται κυρίως στον ορεινό χώρο, σε απομονωμένες περιοχές παρθένας φύσης.



Δευτέρα, 23 Αυγούστου 2010

Το μεγαλύτερο φοινικόδασος της Ευρώπης







Το μεγαλύτερο φοινικόδασος της Ευρώπης  βρίσκεται στην Κρήτη, σε έκταση 250 στρεμμάτων, σε μία ονειρεμένη προστατευόμενη τροπική παραλία πόλο έλξης, χιλιάδων επισκεπτών.
Το φοινικόδασος του Βάϊ (προερχόμενο από τη λέξη βάγια) είναι το μεγαλύτερο στην περιοχή, ενώ ακολουθούσε το φοινικόδασος της Πρέβελης, το οποίο αποτελεί πλέον μία ανάμνηση, μετά τη χτεσινή καταστροφική πυρκαγιά, που αποτέφρωσε το απαράμιλλης ομορφιάς, οικολογικής και τουριστικής σπουδαιότητας, δάσος.
Φοίνικες συναντάμε και σε άλλες περιοχές της Κρήτης, όπως στην περιοχή του Αγ. Αντωνίου και σε περιοχές κοντά στα Μάταλα.
Οι κλιματολογικές συνθήκες, το ξηρό και θερμό κλίμα της νήσου, ευνόησαν την ανάπτυξη τους.
Πρόκειται για ενδημικά φυτά τα οποία ανήκουν στην οικογένεια Phoenix Theophrasti. Η προστασία της μοναδικής πλέον αυτής περιοχής, οφείλει να γίνει γενικό πρόσταγμα και προτεραιότητα όλων μας, ώστε να μη θρηνήσουμε τον αφανισμό της, στο όμορφο νησί.

Κυριακή, 22 Αυγούστου 2010

Τα τζάκια καίνε την Ελλάδα








Ο Κώστας Μπακογιάννης, γιός της  Ντόρας  ανακοίνωσε την υποψηφιότητα του στο Δήμο Καρπενησίου και έκανε πολλούς από εμάς να αναρωτηθούμε σε τί καθεστώς πολιτικής αρχής ζούμε ακριβώς.

Καθώς οι διαδοχές στην πολιτική σκακιέρα της χώρας θυμίζουν έντονα άλλα πολιτικά σχήματα και όχι τη δημοκρατία.
Δίνουν την εντύπωση μιας σχεδόν βασιλικής διαδοχής των απογόνων τριών ελληνικών οικογενειών με τη σιωπηλή πάντα αποδοχή των πολιτών.

Το καθεστώς αυτό της διαδοχής, έχει περάσει στο υποσυνείδητο όλων, σαν φυσικό επακόλουθο και μόνη επιλογή στο τιμόνι του κυβερνητικού ελέγχου της χώρας.

Δεν αποκλείουμε τις πολιτικές ικανότητες των καλοαναθρεμμένων επιγόνων, απλώς η ιστορία έχει δείξει, ότι τα τζάκια παρουσιάζουν το μοναδικό προσόν του καψίματος και της αποτέφρωσης της Ελλάδας, αντί της προόδου και της ανάπτυξης.


Ντρέπεστε;





Μήπως ανήκετε στην κατηγορία εκείνων των ανθρώπων που νοιώθουν άβολα όταν βρίσκονται με ξένους ή με άτομα που δε γνωρίζουν καλά, που κοκκινίζουν, ιδρώνουν, σφίγγεται το στομάχι τους, χάνουν τα λόγια τους και θέλουν να τα βάλουν στα πόδια;

Αντιμετωπίστε τη ντροπή με μικρές ασκήσεις θάρρους και βγάλτε την από τη ζωή σας σαν μία κακή συνήθεια.
Προσπαθήστε σιγά σιγά να μιλήσετε πιο δυνατά, κοιτάξτε τον συνομιλητή σας στα μάτια, ζητήστε οδηγίες από κάποιον άγνωστο , πείτε στον σερβιτόρο ότι ο καφές σας δεν είναι όπως τον παραγγείλατε.
Μη σκέφτεστε ότι οι άλλοι θα κρίνουν τις απόψεις ή τις ικανότητες σας.
Μην απομονώνεστε και μην κυριεύεστε από αρνητικές σκέψεις για τον εαυτό σας.
Μη φοβάστε να κάνετε ή να πείτε κάτι λάθος.
Προετοιμαστείτε για την απόρριψη ή την αποτυχία.

Τώρα αν όλα τα παραπάνω δεν πιάσουν, δεν ήρθε και το τέλος του κόσμου. Ένα ντροπαλό, ελαφρώς συνεσταλμένο άτομο έχει και αυτό τη δική του γοητεία!

Παρασκευή, 20 Αυγούστου 2010

Δρόμος εμποδίων με ολίγον από αυτοκινητόδρομο.








Δρόμος εμποδίων με ολίγον από αυτοκινητόδρομο και Εθνική οδός για κλάματα και όχι γέλια είναι η Ε.Ο Τρικάλων - Λαρίσης.


Γεμάτη καμπυλότητες, πινακίδες, παρακάμψεις. Αυτοκινητόδρομος που διακόπτεται απότομα από δρόμους επικίνδυνα στενούς, προκαλώντας μόνο σύγχυση στους διερχόμενους οδηγούς.

Ένας από τους δύο πρώην αναδόχους του έργου βρίσκεται σε κατάσταση προσφυγής στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο μετά τις καθυστερήσεις, λόγω ζητημάτων απαλλοτριώσεων και αρχαιολογικής σκαπάνης.

Προς επαναδημοπράτηση τμημάτων της Εθνικής Οδού Τρικάλων - Λαρίσης και αναζήτησης νέων αναδόχων θα προχωρήσει η αρμόδια αρχή τον προσεχή Σεπτέμβρη και εμείς ας ελπίσουμε, ότι θα αποκτήσουμε δρόμο ανάλογο των αυξημένων κυκλοφοριακών αναγκών της περιοχής.

Θέλουμε έναν ασφαλή αυτοκινητόδρομο και όχι μία λαιμητόμο. Γιατί αυτό είναι ο δρόμος και τίποτα περισσότερο, όπως και άλλοι πολλοί, σε άλλες περιοχές της χώρας μας.





Τρίτη, 17 Αυγούστου 2010

Σώστε την κατοικία των Θεών, τον Όλυμπο








Όχι, στην ανεξέλεγκτη και επικίνδυνη οικιστική δραστηριότητα στο ιερό βουνό του Ολύμπου διεκδικεί η Ομάδα Εθελοντικής Δράσης ν. Πιερίας.


Ζητά την ψηφιακή μας υπογραφή στο http://www.otoposmou.gr/


 Η διάσωση της απαράμιλλης ομορφιάς του μνημείου αυτού της φύσης, με την τεράστια ιστορία που χάνεται στα βάθη των αρχαίων χρόνων πρέπει να γίνει, υπόθεση και γενικό πρόσταγμα όλων μας.

Τα σημάδια της καθαρής θάλασσας







Τα φύκια: δε σημαίνουν ρύπανση, αντίθετα λειτουργούν αναζωογονητικά. Αν η παραλία είναι γεμάτη φύκια, κάντε άφοβα μπάνιο. 
Προσοχή όμως, όταν μια θάλασσα με φύκια είναι ζεστή ή δέχεται απόβλητα, τότε μπορεί να κατακρατεί το άζωτο και το οξυγόνο, με αποτέλεσμα τα φύκια να πεθαίνουν. Στην περίπτωση αυτή η απωθητική μυρωδιά προειδοποιεί για τη μόλυνση.


 Το πράσινο μαρούλι: όταν βλέπετε να κυριαρχεί σε μία παραλία, ΜΗΝ κολυμπάτε σε αυτή. Αν και είναι συνηθισμένο φύκι, όταν έχει υπεραυξηθεί δηλώνει υπερτροφισμό και ρύπανση.


Το βαθύ γαλάζιο: ένδειξη καθαρής θάλασσας στην οποία μπορείτε να κολυμπήσετε άφοβα. Αντίθετα, τα πράσινα νερά σε κλειστούς κόλπους προέρχονται από τα φύκια του πλαγκτού και οφείλονται κυρίως στα λιπάσματα.


Αχινοί,ψάρια : δείγμα καθαρής ακτής όπως και τα κοχύλια, η θαλάσσια ανεμώνη και οι ροζ τσούχτρες που τσιμπούν.
Αντίθετα, οι διάφανες άσπρες και μεγάλες τσούχτρες εμφανίζονται συνήθως εκεί όπου υπάρχει ρύπανση.
Το πλαγκτόν και τα νεκρά ψάρια, από έλλειψη οξυγόνου, είναι ένδειξη βρόμικων νερών. Τα μύδια προτιμούν τα γλυκά νερά ή μία όχι και τόσο καθαρή θάλασσα.


Δευτέρα, 16 Αυγούστου 2010

Το νερό της θάλασσας





Πρώτος ο Ιπποκράτης ανακάλυψε τον 5ο αιώνα π.Χ τις ευεργετικές ιδιότητες του θαλασσινού νερού.
Το 1897 ο Γάλλος βιολόγος Rene Quinton τεκμηρίωσε τις θεραπευτικές ιδιότητες του θαλασσινού νερού και την περιεκτικότητα του σε ιχνοστοιχεία.
Μάλιστα διαπίστωσε και την ομοιότητα στη σύνθεση του θαλασσινού νερού και του πλάσματος του αίματος του ανθρώπινου οργανισμού.


Το νερό της θάλασσας περιέχει, χλωριούχο νάτριο, δρα κατά της υπερέκκρισης των βλεννογόνων και ειδικά του αναπνευστικού.
Άλατα μαγνησίου, τα οποία επενεργούν καταπραϋντικά στα νευρικά κέντρα και αντισπαστικά στις λείες μυϊκές ίνες του αναπνευστικού.
Ιώδιο, που έχει αντισκληρωτική, αντιαλλεργική και αποξηραντική ενέργεια.


Εκτός από νάτριο, κάλιο, μαγνήσιο και ασβέστιο, περιέχει πολλά άλλα ιχνοστοιχεία και μέταλλα. Τα οποία ενισχύουν το μεταβολισμό μας, διεγείροντας τον με το ιώδιο που περιέχει. Διευκολύνει την αποτοξίνωση και την κυκλοφορία του αίματος, δυναμώνει την καρδιά και αυξάνει την αιμογλοβίνη.

Κυριακή, 15 Αυγούστου 2010

Αγνή Παρθένε Δέσποινα






Αγνή Παρθένε Δέσποινα
Άχραντε Θεοτόκε
Χαίρε Νυμφή Ανύμφευτε
Παρθένε Μήτηρ ανασσα
Πανένδροσε τε πόκε
Χαίρε Νυμφή Ανύμφευτε

Μία πολύ σπουδαία ερμηνεία από τους πατέρες της Ιεράς Μονής Σίμωνος Πέτρας, του Αγίου Όρους.
Ένας από τους ωραιότερους ύμνους, της Ορθοδοξίας.
Τον συνέθεσε ο Άγιος Νεκτάριος, Αιγίνης, τον 19ο αιώνα , κατά τη θητεία του ως διευθυντής στη θεολογική σχολή στη Ριζάρειο, των Αθηνών.

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ.




Σάββατο, 14 Αυγούστου 2010

Θα ηχήσουν ξανά ψαλμωδίες







Μετά από 88 ολόκληρα χρόνια θα ηχήσουν ξανά, ψαλμωδίες,στο σταυροπηγιακό μοναστήρι του Πόντου, στη μνήμη της Κοιμήσεως της Θεοτόκου, χοροστατούντος του Πατριάρχη Βαρθολομαίου.
Η κυβέρνηση της Άγκυρας έδωσε το πράσινο φως, θέλοντας να δείξει ότι σέβεται τη θρησκευτική ελευθερία αλλά και προσμένοντας τα μεγάλα οικονομικά οφέλη που θα ακολουθούσε μία αθρόα έλευση των χριστιανών.
Η Μονή χτίστηκε το 386 από τους Αθηναίους μοναχούς Βαρνάβα και Σωφρόνιο στα νότια της Τραπεζούντας στο όρος Μελά, μέσα σε μεγάλη κοιλότητα απόκρημνου βράχου.



 Ιστορικότατο προσκύνημα, τιμήθηκε με χρυσόβουλα Ελλήνων Αυτοκρατόρων αλλά και φιρμάνια Τούρκων σουλτάνων.
Κατά καιρούς  Χριστιανοί άφησαν πολύτιμα αφιερώματα στο χώρο ενώ υπήρξε καταφύγιο τους, την εποχή της δουλείας.
Η Μονή αποτέλεσε αξιόλογη εστία γραμμάτων και κοιτίδα πολιτισμού. Μετά τη Μικρασιατική καταστροφή τα πολύτιμα κειμήλια με τη βιβλιοθήκη της Μονής, μεταφέρονται από τους Τούρκους  στην Άγκυρα. 







Η θαυματουργός όμως εικόνα της Παναγίας, μεταφέρθηκε το 1923 στην Ελλάδα, ιδρύοντας νέα Μονή Σουμελά, στο ορεινό χωριό Καστανιά της Βέροιας.


Τετάρτη, 11 Αυγούστου 2010

Είμαστε ό,τι ψηφίζουμε;









Δεν γνωρίζω αν υπάρχει άλλος λαός στον πλανήτη στον οποίο οι κυβερνώντες λαμβάνουν αποφάσεις που στην πλειοψηφία τους είναι κατά των δικαιωμάτων των πολιτών.
Δικαιώματα έχουν μόνο οι λαθρομετανάστες και οι λαμβάνοντες  μίζες.

Ο ίδιος ο Παπανδρέου δήλωσε ότι προκειμένου να κοιμόμαστε ήσυχα τα βράδια είναι πρόθυμος να παραχωρήσει νόμιμα και κατοχυρωμένα ελληνικά κεκτημένα.

Δυστυχώς ο ελληνικός λαός έχει ασθενή μνήμη και πολλές φορές πλήρωσε λάθη επιλογής.
Είμαστε τελικά ότι ψηφίζουμε; 

Ψηφίσαμε υπέρ της δημοκρατίας ή εντέλει κατά αυτής; Καθώς δημοκρατία δεν είναι το καθεστώς επιτήρησης και συγκυβέρνησης με τρίτους.
Σε ένα δημοκρατικό περιβάλλον που ορίζεται από τις αρχές της, δε ψηφίζονται εν κρυπτώ και παραβύστω νομοσχέδια που βάλλουν τον βίο των πολιτών και θέτουν σε κίνδυνο την εθνική κυριαρχία ενός ολόκληρου έθνους.


Δεν ξεχνώ. Οι ήρωες παραμένουν Αθάνατοι.








1996, δύο 25χρονα Ελληνόπουλα, οι Τάσος Ισαάκ και Σολωμός Σολωμού πέφτουν θύματα της τουρκικής βιαιότητας και χάνουν την ζωή τους κατά τη διάρκεια διαμαρτυρίας ενάντια στην τουρκική κατοχή της Κύπρου.
Δεκατέσσερα χρόνια μετά, παραμένουν στις καρδιές μας, ως παραδείγματα ηρωϊσμού, θάρρους και παλικαριάς.
Δεκατέσσερα χρόνια μετά, τίποτα δεν έχει αλλάξει στην πολιτική κατάσταση του μαρτυρικού νησιού εξυπηρετώντας συμφέροντα τρίτων.
Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος τελέσθηκε μνημόσυνο στη μνήμη των Ελληνοκυπρίων και πορεία αφιερωμένη στη μνήμη τους, με τη συμμετοχή πολλών συνανθρώπων μας. Γενικό πρόσταγμα όλων είναι να μην ξεχαστεί ποτέ η μεγάλη τους θυσία.

ΑΘΑΝΑΤΟΙ..

Μεγάλη απογοήτευση








Μεγάλη απογοήτευση προκαλεί ο ιερός χώρος της Αγίας Παρασκευής στα Τέμπη, σε κάθε επισκέπτη.
Η όλη περιοχή κατακλύζεται από σκουπίδια ιδιαίτερα στην άκρη του δρόμου. Τα σκαλοπάτια που οδηγούν στον Ναό είναι φθαρμένα, ενώ η γέφυρα σκονισμένη και τα κάγκελα της σκουριασμένα. 
Περνώντας το ποτάμι και φτάνοντας λίγο πιο έξω από το Ναό, έντονα αισθητή είναι η δυσωδία  ενώ κάπου στο βάθος υπάρχουν βέβαια τουαλέτες αλλά σε άθλια κατάσταση. 
Ο πανέμορφος αυτός χώρος  μοιάζει εγκαταλελειμμένος.
Παράλληλα με τη φροντίδα των υπεύθυνων καθαριότητας του χώρου, συνυπεύθυνοι είμαστε όλοι μας, που με ασυνειδησία προκαλούμε με τη συμπεριφορά μας την καταστροφή και τη ρύπανση του χώρου.
Ας είμαστε πιο προσεκτικοί και περισσότερο ευαίσθητοι καθώς πρόκειται για έναν λατρευτικό χώρο που προσελκύει καθημερινά δεκάδες επισκέπτες μέσα από τον προσκυνηματικό τουρισμό.
Η διατήρηση κάποιων στοιχειωδών κανόνων υγιεινής  όπως η τοποθέτηση των ρύπων μας στους κάδους κρίνεται επιβεβλημένη.

Πανσέληνος πάνω από τις αρχαιότητες







Στις 24 Αυγούστου, την τελευταία πανσέληνο του καλοκαιριού, ενενήντα αρχαιολογικοί χώροι θα ανοίξουν τις πύλες τους ελεύθερα στους πολίτες από τις 19:00μμ έως 1:00πμ με τη συνοδεία μουσικών δρώμενων προκειμένου να θαυμάσουν το αστρονομικό φαινόμενο στη μαγεία των αρχαίων μνημείων.

Στη Θεσσαλία ειδικότερα οι αρχαιολογικοί χώροι που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία του Υπουργείου Πολιτισμού είναι: 


 Βυζαντινό Κάστρο Τρικάλων

Αρχαιολογικό Μουσείο
Βόλου: μουσική εκδήλωση

Κάστρο Σκήτης Δήμου Μελιβοίας (Λάρισα)

Πύλη – Γέφυρα Πορταϊκού (Τρίκαλα)

Βυζαντινό Κάστρο Φαναρίου (Καρδίτσα)

Αρχαιολογικός χώρος Νέας Αγχιάλου

Αρχαιολογικό Μουσείο Αλμυρού

Ασκληπιείο Σκοπέλου



Τρίτη, 10 Αυγούστου 2010

Χρωστάμε







Χρωστάμε σε όσους ήρθαν,

πέρασαν, θα΄ρθούνε

θα περάσουν,

κριτές θα μας δικάσουν

οι αγέννητοι, οι νεκροί.


Κωστής Παλαμάς..

Κυριακή, 8 Αυγούστου 2010

Οι ανάγκες







Οι ανάγκες δημιουργούν επιθυμίες,

που προκαλούν ένταση,

η οποία οδηγεί σε πράξεις,

που έχουν σαν αποτέλεσμα την ικανοποίηση.


Παρασκευή, 6 Αυγούστου 2010

Η ετυμολογία του ελληνικού αλφαβήτου








 Άλφα (Α)
Από τα άρ-ω, αραρίσκω, αρ-χίζω (τον λόγο) + φα- (ρίζα του φημί). Το πρώτο φώνημα κάθε ανθρώπου ανά την υφήλιο όταν εξέρχεται από την μήτρα της μητέρας του, το οποίο προφέρεται χωρίς καμιά προσπάθεια. άρ-φα > άλφα (ρ > λ).


Βήτα (Β)
Από το βαίνω, μέλλον βήσ-ομαι (σ > τ). Επίσης μέλλοντες του βαίνω είναι και οι βέομαι και βείομαι που σημαίνουν θα ζήσω, εκ των οποίων και ο βίος. Πρόκειται για το γράμμα που δηλώνει την ζωή, το πορεύεσθαι.


Γάμμα (Γ)
Από το γαμ-έω (γάμ-μα). Αλλά κι από το γένος, γέν-μα > γένμα > γέμμα (νμ > μμ), διότι ο τύπος γέμμα είναι αρχαίος. Είναι το γράμμα που δηλώνει τα του γαμείν και γεννάν.


Δέλτα (Δ)
Από το δένδρον > δένδον > δέλτα (ν > λ, δ > τ). Είναι το σχήμα των κωνοφόρων αλλά και πολλών άλλων δέντρων.


Έψιλον (Ε)
Ε + ψιλόν σε διάκριση από το ήτα που δηλώνει το μακρό ε. Το ε είναι μια από τις είκοσι ρίζες της ελληνικής γλώσσας και ρίζα του ειμί.


Ζήτα (Ζ)
Ζήτ-ω, προστακτική του ζάω, ζω. Το γράμμα που δηλώνει τα της ζωής.Σώζω από θάνατο, διατηρώ ζώντα, διαφυλάττω, διατηρώ κάτι ασφαλές, τηρώ, ενθυμούμαι (οι βοσκοί έπρεπε να θυμούνται όλα τα ζώα τους πολύ καλά, ώστε το βράδυ όταν τα μάντρωναν να παρατηρήσουν εάν έλλειπε κάποιο, δίχως να τα μετρήσουν).


Ήτα (Η)
Παρελήφθη από το Ιωνικό αλφάβητο, προς παράσταση του μακρού ε, στο Αττικό, επί άρχοντος Ευκλίδου (φιλέετω – φιλήτω, αιρέεσθαι – αιρήσθαι, αλλά και φιλείτω, αιρείσθαι). Δεν αποτελεί ρίζα και προέρχεται από μεταβολές σε αυτό των εε, α, εα, αι, ει, αε.


Θήτα (Θ)
Από το τί-θη-μι, θέτω, θήσω (σ > τ), πρόκειται για γράμμα διανοητικής και θυμικής φύσεως (θάκος, τίθημι = διευθετώ, κυβερνώ, νομοθετώ). Η εκ του τ καταγωγή του είναι εμφανής, βλ. τύπτω, θένω, θείνω = πλήττω, θάνατος (ταν-), θυεία, θίγω.


Ιώτα, Γιώτα (Ι)
Από το είμι, υποτακτική ιώ, το γράμμα που δηλώνει κίνηση, πορεία.


Κάππα (Κ)
Από τα κακκάζω, κακκαρίζω [από την φωνή των πτηνών (κότας, πέρδικας, κούκκου κ.ά.), δηλαδή κακακα… > κακκα- (βλ. μάμμα, πάππας). Το γράμμα κάππα ήταν κάκκα και έγινε κάππα χάριν ευφωνίας (κ > π, βλ. ίππος, όκκον), όπως και το κόππα (α > ο).


Λάβδα, λάμβδα, λάμδα (Λ)
Λάβδα, λάμβδα (β > μβ), λάμδα [λά-λη (= λαλιά)+ βάδην > βδα , διότι πορεύει, εκφέρει, οδηγεί τον λόγο. Αλλά και εκ του πατέω, πάτος (= οδός), δηλαδή λά-πατος > λάπτα > λάβδα ( πτ > βδ, όπως επτά – έβδομος).


Μυ, μω (Μ)
Μυ, μω [βλ. μά-μμα (α > υ), μύ-ω (υ > ω), μώ-μος, μυ λαλείν = εκπέμπει φωνή μόλις ακουστή, επίσης ως μίμηση του ήχου ανθρώπου που κλαίει με λυγμούς (μυμύ)].
μάμμα [μα, η πρώτη συλλαβή του νηπίου μετά την εκφορά του α. Μαμαμα… = μαμμά (γι’ αυτό τα δύο μ). Επειδή δε βρίσκεται συνεχώς με την μητέρα του, η οποία και το ταΐζει, φυσικώς συνδέεται το μα με την μα-μά, τον μα-ζόν, το μαμ ( = τροφή, θέλω να φάω), μαι-μά-ω, μα-ίνεται δε όταν πεινάει.


νυ, νω (Ν)
Νυ, νω, Από το νο-ός (ο > υ), νοός > νους (ου > ω), διότι δηλώνει παρουσία νοός (ναίω, νέω, νέμω, νεύω, νόμος, νοέω).


Ξι, ξει, ξυ (Ξ)
Ξι, ξει, ξυ [από τα κ, γ, χ + σ, από σκ (σκιφίας – ξιφίας)].


Όμικρον (Ο)
Ο + μικρόν. Προς διάκριση από το ω-μέγα. Παλαιότερα εκαλείτο ου (βολά – βουλή). Δεν αποτελεί ρίζα και προέρχεται κυρίως από μεταβολές σε αυτό των α και ε.


Πει, πι (Π)
πάππας (παπαπα…), π-α + ι- (ρίζα των ί-ημι και είμι = έρχομαι), επί της ροής του παπαπα… του νηπίου.


Ρω (Ρ)
βρυχάομαι, ρίζα ρα-, το γράμμα που δηλώνει την ρήξη και την ροή, ρέω > ρω.


Σίγμα (Σ)
Από το σιγμός, σιγή. Σιγή [ονοματοποιία. Ακόμα και τώρα η εκφορά του σσ…, σσιι… (το ι άφωνο), απευθύνεται προς συνάνθρωπο μας είτε για να σιωπήσει είτε για να γυρίσει να μας δει, αλλά και για να ακινητοποιηθεί (επί κυνηγών, βλ. σίγυνος). Διότι το σσιι… και διαπεραστικότητα διαθέτει αλλά και ελάχιστη ένταση ήχου απαιτεί, ώστε να μη αντιληφθούν εύκολα τον ήχο οι παρακείμενοι.


Ταυ (Τ)
Βλ. τύπτω, ρίζα ταF- (F > υ). Τύπτω [βλ. δάω. Εκ του ήχου του τύπτειν, βλ. α-τά-ομαι, ου-τά-ω, τα-ύρος, τά-μνω, πα-τά-σσω. Λέγεται: «τον έκανε τόπ-ι στο ξύλο»,


ύψιλον (Υ)
Από το ύω.Ακόμα και τώρα, μόλις κάποιος διψασμένος πιει νερό, μετά από μεγάλη δίψα, αμέσως εκφωνεί ένα μακρύ ααά, βλ. άρδω. Ο πρωτόγονος άνθρωπος ήταν συχνά διψασμένος διότι δεν είχε ακόμα ανακαλύψει σκεύη προς αποθήκευση ή μεταφορά νερού. Η βροχή ήταν για την δίψα του θείο δώρο.


Φι, φει (Φ)
φάος, το γράμμα που δηλώνει το φύσημα, το φως και τη φωνή.
[φάFος, ο πρωτόγονος άνθρωπος για να ανάψει φωτιά, αλλά και για να την διατηρήσει, έπρεπε να φυσά προς την εστία του πυρός τακτικά. Φουφού λέγεται ακόμα και τώρα η εστία του πυρός και το μαγκάλι. Μόλις δε ανάψει η φωτιά, φωτίζει (φά-ει) και φα-νερώνει τα γύρω της αντικείμενα. Γύρω από το φώ-ς της φω-τιάς αρχίζουν να ακούγονται οι φω-νές των ανθρώπων, για την περιγραφή των συμβάντων της προηγηθείσης ημέρας, φά-σκω = βεβαιώ, ισχυρίζομαι, προσποιούμαι (διότι η γλώσσα τους ήταν φτωχή και έπρεπε και δια προσποιήσεων να παραστήσουν κάποια συμβάντα).


Χι, χει (Χ)
χαίρω, χέω.Από τον ήχο του γέλιου χαχα..νίζω, χα-μογελώ. Η ακουστική διαπλοκή των ουρανισκόφωνων (κ, γ, χ) στο γέλιο των είναι χαρακτηριστική. Ακούγεται ως κακα… ιδίως από ώριμους άνδρες (κα-χάζω = γελώ ηχηρής, επ’ ανδρών).


Ψι (Ψ)
Προέρχεται εκ των πσ, φσ, φθ, βσ, υσ, χθ, σπ.


Ωμέγα (Ω)
Ω-μέγα. Εισήχθη επισήμως στην Αθήνα επί άρχοντος Ευκλείδου και δηλώνει το διπλό ή μακρό όμικρον.


Η διαμόρφωση του αλφαβήτου, δεν έγινε συγκυριακά καθώς η ελληνική είναι μία νοηματική γλώσσα.
Το σημαίνον και το σημαινόμενον έχουν πρωτογενή σχέση μεταξύ τους σε αντιδιαστολή με άλλες σημειολογικές γλώσσες.
Η ελληνική δε, επιτρέπει τη δημιουργικότητα και την εισαγωγή νέων ιδεών.
Δεν είναι επίσης καθόλου τυχαίο ότι  έχει καθιερωθεί από τη διεθνή επιστημονική κοινότητα.
Μόνο θαυμασμό μπορεί να προκαλεί η δημιουργία της από τους αρχαίους προγόνους μας, κάνοντας μας να καταλήξουμε στο συμπέρασμα , προηγμένη γλώσσα σημαίνει προηγμένη σκέψη.