Παρασκευή, 28 Ιανουαρίου 2011

Canto de Orfeo (by Espirito)



I totally love this song..Song of Orpheus..Το τραγούδι του Ορφέα..

Δεν πρέπει να υπάρχει










Πλούτος χωρίς μόχθο..

Πολιτική χωρίς αρχές..

Απόλαυση χωρίς συναίσθημα..

Γνώση χωρίς χαρακτήρα..

Επιστήμη χωρίς ανθρωπιά..

Λατρεία χωρίς θυσία..

Εμπόριο χωρίς ήθος..



Τρία χρόνια χωρίς τον Μακαριστό Αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο







Γεννήθηκε το 1939 στην Ξάνθη από πρόσφυγες γονείς της Ανδριανούπολης.
Ιδιαίτερα χαρισματικός από τα νεανικά του χρόνια, υπήρξε διδάκτωρ Θεολογίας, πτυχιούχος γαλλικής και αγγλικής γλώσσας, γνώστης ιταλικής και γερμανικής.
Χειροτονήθηκε διάκονος το 1961 και πρεσβύτερος το 1965.
Σε ηλικία μόλις 35 ετών το 1974 εξελέγη μητροπολίτης Δημητριάδος, απ΄όπου αναχώρησε, όταν εξελέγη αρχιεπίσκοπος Αθηνών.
Πήρε μέρος σε πολλές εκκλησιαστικές αποστολές στο εξωτερικό, ενώ συνέγραψε πλήθος επιστημονικών και εποικοδομητικών κειμένων.
Αρθρογράφησε στον εκκλησιαστικό Τύπο, αλλά και σε εφημερίδες.

Υπήρξε ιδιαίτερα αγαπητός στη νεολαία, την οποία προσπάθησε να προσεγγίσει με πολλή αγάπη και μέσα από το πηγαίο χιούμορ του.
Διακατέχονταν από υψηλά ιδανικά, όπως η αγάπη για την Ελλάδα, τις πολιτισμικές αξίες, την ιστορία του έθνους. Στους πύρινους λόγους του, έδειχνε την αθλιότητα του κόσμου, εξεγείρονταν εναντίον όλων των μορφών χειραγώγησης, έθετε εναμφιβόλω τα συστήματα των διάφορων εξουσιών, τονίζοντας τα ψεύδη τους.
 Ο Αρχιεπίσκοπος υπήρξε πρότυπο, ο λόγος του αφύπνισε τις συνειδήσεις και άγγιξε τις καρδιές εκατομμύρια Ελλήνων.
Κοιμήθηκε στις 28 Ιανουαρίου του 2008, σκορπώντας μεγάλη συγκίνηση και θλίψη.

Το τελευταίο μήνυμα - παρακαταθήκη, προς το αγαπητό Χριστιανοθρόδοξο ποίμνιο του.


Σταθήτε όλοι όρθιοι στις επάλξεις σας και μη ξεπουλήσετε τα πρωτοτόκια μας. Διδάξτε στα παιδιά σας την αλήθεια, όπως την εβίωσαν οι αείμνηστοι Πατέρες μας. Ο λαός μας ξέρει να υπερασπίζεται τα ιερά και τα όσιά του. Το έχει κατ' επανάληψιν αποδείξει. Και θα το αποδείξει και πάλι. Αντίσταση και Ανάκαμψη. Για να ξαναβρούμε ο,τι έχουμε χάσει, για να υπερασπισθούμε ο,τι κινδυνεύει.

Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος


 Δε θα λησμονηθεί ποτέ..


Τρίτη, 25 Ιανουαρίου 2011

Κάτω τα χέρια από την Κρήτη








Η VODAFONE ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΙΖΕΙ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ!!!!!
ΤΙ ΔΟΥΛΕΙΑ ΕΧΕΙ Η VODAFONE ΜΕ ΤΟΝ SOROS ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ;;;;
Κάποια Λέσχη βρομάει εδώ....
ΜΗΝ ΑΚΟΥΣΩ ΟΤΙ ΕΤΥΧΕ Η ΣΗΜΑΙΑ Η ΟΤΙ ΣΥΜΒΟΛΙΖΕΙ ΚΑΤΙ ΠΑΛΙΟ ΕΙΔΙΚΑ ΤΕΤΟΙΕΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥΣ......
ΣΕ ΜΙΑ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΞΕΡΩ ΑΠΟ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΠΩΣ....
ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΑ ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ Ο ΠΑΡΑΜΙΚΡΟΣ ΚΟΚΚΟΣ ΣΚΟΝΗΣ!!!!
Η Vodafone στηρίζει την Ανεξαρτησία της Κρήτης στην οποία ακούγεται (ότι θα τεθεί φέτος η του χρόνου δημοψήφισμα για την... απόσχιση της από την υπόλοιπη Ελλάδα με σκοπό το 2012-2013 ΝΑ ΚΛΕΙΣΤΕΙ 100 ΧΡΟΝΙΑ ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑΣ.

Συνέχεια του άρθρου εδώ..: http://ksipnistere.blogspot.com/2011/01/vodafone_25.html





Σχόλιο: Είναι δυνατόν η Ελλάδα να υπάρξει δίχως την αγάπη και τη στήριξη της Κρήτης ή η Κρήτη να υπάρξει δίχως την Ελλάδα;
 Μάλλον θα τους χαλάσουμε τα σχέδια, γιατί λογαριάζουν δίχως τη λεβέντικη ελληνική Κρητική ψυχή.
Μία ψυχή που δηλώνει πάντα παρών σε κάθε μεγάλο εθνικό εγερτήριο σάλπισμα.
Σε όλους τους απελευθερωτικούς αγώνες, οι Κρήτες υπήρξαν το καμάρι των Ελλήνων, το όνομα τους είναι πάντα συνώνυμο της παλικαριά και της μεγαλοψυχίας.





Πέμπτη, 20 Ιανουαρίου 2011

Όταν η μουσική του Μίκη συναντά τη βραβευμένη ποίηση του Σεφέρη










Λίγο ακόμη - Μίκης Θεοδωράκης. Ερμηνεύει η Μαρία Φαραντούρη.

Incredible composive of Mikis Theodorakis - lyrics by Giorgos Seferis.
Awarded the Nobel Prize for Literature.


Στο Ζάππειο μία μέρα









Έργο του ευεργέτη Βαγγέλη Ζάππα, από το Λάμποβο των Ιωαννίνων.
 Εκτελεστής ήταν ο ξάδερφος του, ο Κωνσταντίνος Ζάππας και η Επιτροπή Ολυμπίων, ενώ ο σχεδιασμός ανήκει στον Δανό αρχιτέκτονα Θεόφιλο Χάνσεν, ο οποίος ακολουθεί ένα νεοκλασικό ρυθμό, με πρόπυλο κορινθιακού ρυθμού.








Το κτίριο θεμελιώθηκε τον Νοεμβρίο του 1874.
Τα εγκαίνια συνέπεσαν με την έναρξη των αγώνων της τέταρτης Ζάππειας Ολυμπιάδας, το 1888.




Να γίνεις γονιός είναι εύκολο, το να είσαι γονέας είναι δύσκολο




Ιδανικοί, είναι αυτοί οι γονείς που εκδηλώνουν προς το παιδί αγάπη και στοργή, ενθαρρύνουν την αυτονομία του αλλά και απαιτούν από το παιδί, υπεύθυνη και ώριμη συμπεριφορά.

Η συνύπαρξη αυτών των τριών χαρακτηριστικών εξασφαλίζει ευνοϊκές προϋποθέσεις για τη στερεά ψυχοκοινωνική ανάπτυξη του.

Πολλοί γονείς αγνοούν τις θεμελιώδεις αρχές της ορθής διαπαιδαγώγησης, το να γίνεις είναι εύκολο, το να είσαι γονέας είναι δύσκολο.
Πρέπει να γίνεται ευσυνείδητη προσπάθεια από τους γονείς και από την οργανωμένη κοινωνία ώστε να υπάρχουν κατάλληλες συνθήκες για μια ευτυχισμένη οικογενειακή ζωή για όλα τα παιδιά.
 Με αυτόν τον τρόπο θα γίνουν τα παιδιά η επόμενη γενιά σωστών γονέων.





Τετάρτη, 19 Ιανουαρίου 2011

Πόλις άνδρα διδάσκει









Να γραφεί η ιστορία της Νεώτερης Ελλάδος σαν ιστορία μιας αλυσίδας χαμένων ευκαιριών. Θα ήταν πιο διδακτική από την ιστορία μίας αλυσίδας επιτυχιών και θα αμνήστευε τα λάθη της πρώτης.
Στην εποχή μας για λόγους πολιτικής σκοπιμότητας παραποιούμε την ιστορία ή και για λόγους ιστορικού δογματισμού καταστρέφουμε την πολιτική μας σκέψη.

Η ζωή σε απόσταση - Κων/νος Τσάτσος



Τρίτη, 18 Ιανουαρίου 2011

Πότε θα έρθει αυτή η Νύχτα;









Ορισμένοι Έλληνες πολιτικοί, αισθάνονται μία προσωπική υπεροχή απέναντι στους πολίτες.
Αποφάσισαν ότι είναι ανώτεροι και μπορούν να επωφεληθούν δίκαια, ανταποκρινόμενοι στο κατώτερο επίπεδο της κατηγορίας των πολιτών.
Δημαγωγοί, λαοπλάνοι, επιθυμούν την ύπαρξη μιας μάζας, άξιας χειραγώγησης. Στεγανοποιημένοι στο ψεύτικο και γυάλινο πύργο τους, καλύπτονται πίσω από το διανοητικό ναρκισσισμό τους.
Κρατούν αλαζονική και ελιτιστική στάση, κωφεύουν στα προβλήματα, ισοπεδώνοντας κάθε διάθεση για  διεκδίκηση των αυτονόητων στη ζωή.
Το έργο τους μόνο ανθρωποκεντρικό δεν είναι, αλλά στρατευμένο σε συμφέροντα.



Μπροστάρηδες, αποκλειστικά στην κατολίσθηση αξιών και, δεσμεύοντας την ανθρώπινη ελευθερία, το όλο πολιτικό σκηνικό τους, θυμίζει τοπίο κατακλυσμού.








 Τόσα χρόνια ακούμε για την περιβόητη εκείνη νύχτα που θα απαλλαγούμε από την καταστροφική τους παρουσία, μα αυτή η νύχτα δε λέει να έρθει.
 Αλλά  πώς να έρθει στην πολύπαθη Ελλάδα, που κανείς πολιτικός της δεν παραιτείται και,  κανείς δεν οδηγείται στο εδώλιο του δικαστηρίου.
 Τελικά οι πολιτικοί μας, γνωρίζουν πολύ καλά, πόσο υποτελείς  μπορoύμε να υπάρξουμε στο φέουδο τους.



Κυριακή, 9 Ιανουαρίου 2011

Οι Θεσσαλοί υπήρξαν κορυφαίοι διπλωμάτες!









Σε μία εποχή που άλλες κοινωνίες δε διέθεταν ίχνος από οποιοδήποτε είδος πολιτικής δομής, στην αρχαία Ελλάδα τα πράγματα υπήρξαν πολύ διαφορετικά.
Στη Θεσσαλία ιδιαίτερα οι κάτοικοι κατείχαν το χάρισμα της διπλωματίας. 







Η πολιτική των αρχαίων Θεσσαλών δεν ήταν ποτέ ξεκάθαρη στους εξωτερικούς προσδιορισμούς της.
Ο ρήτορας Δημοσθένης στον Ολυνθιακό αναφέρει: ταύτα μεν άπιστα μεν η δήπου φύσει και αεί πάσιν ανθρώποις, κομιδή δ'(άπιστα) ώσπερ ην, και έτσι νυν τούτο.
Επικράτησε δε η παροιμιώδης έκφραση, άπιστα τα των Θετταλών. 






 Προφανώς ο τοπικιστής Δημοσθένης ζήλεψε την ικανότητα αυτή των Θεσσαλών και σα δεινός δημαγωγός που ήταν, θέλησε να δημιουργήσει εντυπώσεις και να κατευθύνει την κοινή γνώμη


ANCIENT GREEK CITIES IN ASIA MINOR

Μικρά Ασία, υπαίθριο ιστορικό μουσείο.







Το πέρασμα λαών και η άνθιση λαμπρών επιστημών, έκαναν τη μικρασιατική γη παράδεισο, κάθε αρχαιολόγου και χαρά αναμειγμένη με λύπη στην ψυχή κάθε Ευρωπαίου, που νιώθει μέσα του κάποια συγγένεια με τις καταβολές του.
Κάθε βήμα του ταξιδιώτη πέφτει πάνω σε αρχαιότητες, που με τόσο καχυποψία αντιμετωπίζει το τουρκικό στοιχείο τα τόσο ξένα με τον ισλαμισμό, μάρμαρα.
Οι περιηγητές που έγραψαν για την ιερή αυτή γη ιστορούν πως τα τουρκόπουλα τούς πουλούσαν για μερικά γρόσια, ιωνικά αγγεία και ελληνιστικά νομίσματα, μύτες, αυτιά ή και ολόκληρα κεφάλια από μεγάλα αγάλματα.



Από όλους τους λαούς που ζήλεψαν τις χάρες ενός ουρανού πάντα γελαστού και μιας γης πάντα απλόχερης, εκείνοι που απόθεσαν δυνατότερη τη σφραγίδα της παρουσίας τους στη Μικρά Ασία ήταν οι Έλληνες.
Αιολείς και Ίωνες στην αρχή, Γραικορρωμαίοι και Βυζαντινοί αργότερα, περιφρονημένοι ραγιάδες στο τέλος.
Ουδέποτε από τους χρόνους της προϊστορικής ομίχλης ως το 1922, δεν έπαψαν να συνθέτουν το κυρίαρχο κοινωνικό και πολιτισμικό στοιχείο της περιοχής.






Γράφει ένας Γάλλος επισκέπτης στις αρχές του 20ου αιώνα:
_ Οι Έλληνες, πολύ περισσότερο από τον Εβραίο, το Σύρο και τον Αρμένη, είναι οι πανταχού παρών στην Ανατολή.

Δε βλέπει κανείς παρά μόνο αυτόν. Εξαφανίζει ακόμη και το μουσουλμάνο που ωστόσο, το στοιχείο του είναι πολυαριθμότερο.
Αυτό συμβαίνει επειδή ο Έλληνας προσελκύει θέλοντας και μη, όλη την προσοχή με την αδιάκοπη παρουσία της δράσης του.

Από τις όχθες της Μαύρης Θάλασσας μέχρι τους τελευταίους καταρράχτες του Νείλου από την Οδησσό μέχρι το Χαρτούμ, διαμέσου της Ανατολίας, της Συρίας και της Παλαιστίνης, παντού βρίσκεις τον Έλληνα, στημένο σε μία γωνιά, λες και θυμίζει έτσι πως είναι ο αφέντης, πως από καμία εξουσία του δεν παραιτήθηκε, πως ακόμη ζει και βασιλεύει.


Τετάρτη, 5 Ιανουαρίου 2011

Άγια Θεοφάνεια








Τα Φώτα ή τα Άγια Θεοφάνεια είναι μία μεγάλη γιορτή της Χριστιανοσύνης. Αγιάζονται τα ύδατα και φεύγουν τα πονηρά πνεύματα. Είναι η μέρα που ο Θεός φανερώθηκε στους ανθρώπους ως τριάδα αδιαίρετη, Πατήρ, Υιός και Άγιο Πνεύμα κατά τη διάρκεια της Βάπτισης του Κυρίου από τον Πρόδρομο τον Βαπτιστή.


Η γιορτή καθιερώθηκε τον δεύτερο αιώνα στην Αίγυπτο. Πολλοί πιστεύουν ότι την Άγια αυτή ημέρα, ανοίγουν οι Ουρανοί και ό,τι ζητήσεις γίνεται.


Των Φώτων βαπτίζονται οι άνεμοι και όποιος τύχει να φυσάει εκείνη τη στιγμή ημερεύει.
Οι ιερείς, με κλαδιά φοίνικα και δάφνες, πλάϊ σε θάλασσες, λίμνες, ποτάμια, δεξαμενές, αγιάζουν τα νερά ψάλλοντας

«Εν Ιορδάνη βαπτιζομένου σου Κύριε, η της Τριάδος εφανερώθη προσκύνησις, του γαρ Γεννήτορος η φωνή προσεμαρτύρει Σοι, αγαπητόν Σε Υιόν ονομάζουσα και το Πνεύμα εν είδει περιστεράς εβεβαίου του λόγου το ασφαλές. Ο επιφανείς Χριστέ ο Θεός και τον κόσμον φωτίσας, δόξα Σοι»






Κατόπιν ρίχνουν το σταυρό στη θάλασσα και οι τολμηροί "βουτηχτάδες", βουτούν στα παγωμένα νερά να τον πιάσουν.







Αυτός που θα τον πιάσει θεωρείται ευλογημένος και καλότυχος, ενώ τα πλοία στα λιμάνια σφυρίζουν χαρμόσυνα, καθώς τα αγιασμένα νερά, τούς προσφέρουν ασφαλείς πλόες.




Κινητό τηλέφωνο, σε ταινία του Charlie Chaplin!!!






O άνθρωπος ήταν 100 χρόνια μπροστά. 
Άραγε με ποιόν μιλούσε;  χαχαχα


Τρίτη, 4 Ιανουαρίου 2011

Η λατρεία των υδάτων











Στην αρχαία Ελλάδα επικρατούσε η λατρεία των υδάτων. Οι Μινωΐτες είχαν πάντα στα ανάκτορα τους δεξαμενές καθαρμού.
Εξάλλου ο Μίνωας τοπάρχης ένιπτε πάντα τας χείρας του προ της εισόδου σε ναό, πράγμα που έκαναν και οι άλλοι πιστοί.






Τα περίφημα περιρραντήρια (συντριβάνια) στις εισόδους των ναών μας, υιοθετήθηκαν ως πηγές, αγιάσματα και κρήνες στις Χριστιανικές Εκκλησίες, ανατολικές και δυτικές.
Έχουν αποκαλυφθεί και σχετικά αγαλματάκια, που δείχνουν πως ακριβώς τοποθέτησαν τις παλάμες τους μέσα στα περιρραντήρια, για να τις νίψουν.

Χαρακτηριστικό υπήρξε επίσης, το αγίασμα του ναού του Βάκχου, στην Άνδρο, όπου η πηγή του έβγαζε νερό, που είχε γεύση κρασιού.




Κυριακή, 2 Ιανουαρίου 2011

Οι πρώτοι ταχυμεταφορείς (courier) της ανθρωπότητας.







O Ερμής και η Ίρις υπήρξαν αγγελιαφόροι των θεών, ιπτάμενοι ταχυδρόμοι, χρυσοπέδιλοι και χρυσόπτεροι.

Μετέφεραν τα επείγοντα μηνύματα - παραγγελίες του Διός, τόσο προς τους θνητούς ανθρώπους όσο και προς τους άλλους θεούς.

Ο Ερμής (είρειν συν μάω) είναι ϋιός, κούρος του Διός και της Ατλαντίδας Μαίας.
 Αγγελιαφόρος των θεών αλλά και επιτετραμένος ως μεσολαβών πρόσωπον.

Η Ίρις είναι ο θηλυκός ταχυδρόμος, έχει πτερά όπως και ο Ερμής, δε διαθέτει όμως επισήμως κηρύκειον. Δε διαπραγματεύεται , εκτελεί απλώς θελήματα.
Είρει, ομιλεί και συνδέει. Εξ αυτού πλάθεται μία άλλη, πεποιημένη ρίζα, ίρω δηλ. σπεύδω και μεταφέρω.

Οι επείγουσες αυτές εντολές - διαβιβάσεις μέσω των δύο πτερωτών θεών, έχουν αφήσει ανεξίτηλα ίχνη επί του σημερινού λεξιλογίου, ελληνικού και ξενόγλωσσου.


Διός αγλαέ κούρε - (Ομηρικός Ύμνος είς Ερμήν).
Έτσι, εκ του κούρε - curro (λατ.) - courir (γαλλ.) - Kurier και αναρίθμητα παράγωγα σε όλες τις δυτικές χώρες.