Κυριακή, 27 Μαρτίου 2011

Μάνος Χατζηδάκις - Το Βάλς των χαμένων ονείρων







Η Ελλάδα μέσα από τον παλιό κινηματογράφο









Πρόσωπα της προγενέστερης ελληνικής κινηματογραφικής οικογένειας έχουν καταλάβει ξεχωριστή θέση, με την αξία τους στις καρδιές όλων των σύγχρονων Ελλήνων.

Πόσοι από εμάς δεν έχουμε δει αναρίθμητες φορές τις αστείες ή συνάμα συγκινητικές ταινίες του κινηματογράφου, που χαρακτήρισε μία εποχή ως χρυσή με μία πληθώρα αξιόλογων συγγραφέων και σκηνοθετών όπως ο Κάρολος Κουν, ο Αλέκος Σακελλάριος, ο Γιάννης Δαλιανίδης, ο Βασίλης Γεωργιάδης, ο Ντίνος Δημόπουλος κ.α.



 Ποιές λέξεις μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να εκφράσουν το ταλέντο, το ήθος, την καλλιτεχνική αρτιότητα και τον ψυχικό πλούτο των Ελλήνων ηθοποιών αυτής της εποχής;


Τί κι αν πολλοί από αυτούς δεν είχαν τελειώσει καν τη δραματική σχολή; Η πηγαία εκφραστικότητα και το μεράκι για δημιουργία ξεχειλίζει, υπερνικώντας όλα τα εμπόδια.


Τί να πει κανείς για το φαινόμενο Αλίκη Βουγιουκλάκη την πιο δημοφιλή Ελληνίδα ηθοποιό ως τις ημέρες μας, τη μοναδική Τζένη Καρέζη, το σπινθηροβόλο βλέμμα του Ζήκου Κώστα Χατζηχρήστο, τον ακούραστο δικό μας άνθρωπο Θανάση Βέγγο, τον γοητευτικό Λαμπρούκο Λάμπρο Κωνσταντάρα, τον αιώνιο έφηβο Κώστα Βουτσά, τον γλυκό μας Νιόνιο Διονύση Παπαγιαννόπουλο, τον αξέχαστο Νίκο Ρίζο, την ευγενική φυσιογνωμία του Ντίνου Ηλιόπουλου, τη μαχητικότητα της Μελίνας Μερκούρη, την αξεπέραστη ομορφιά της Ζωής Λάσκαρη, τη λάμψη του Αλέκου Αλεξανδράκη, του Δημήτρη Παπαμιχαήλ, του Ανδρέα Μπάρκουλη και δεκάδων άλλων ηθοποιών;





 Τί να πει κανείς για τα ονόματα δημιουργών που με τη μουσική τους επένδυση ταξίδεψαν τα όνειρα, τους έρωτες, τις ελπίδες, την καθημερινότητα των Ελλήνων;
Μίκης Θεοδωράκης, Μάνος Χατζηδάκης, Σταύρος Ξαρχάκος, Γιάννης Μαρκόπουλος, Μίμης Πλέσσας, Μανώλης Χιώτης, Γιώργος Ζαμπέτας, Μάνος Λοΐζος, είναι εκείνοι που προκάλεσαν παγκόσμιο θαυμασμό και αναγνώριση της ελληνικής μουσικής παράδοσης, αναγκάζοντας εκατομμύρια κόσμο να σηκωθεί να χορέψει Συρτάκι θαυμάζοντας, τη ζωντάνια, τον αυθορμητισμό, του κεφάτου Έλληνα.

 Αναγνωρίζουμε και διδασκόμαστε κι εμείς οι νεότεροι μία Ελλάδα, μίας άλλης εποχής. Μία Ελλάδα, όχι πλούσια σε υλικά αγαθά αλλά αξίες και ιδανικά.
 Σκηνές πανέμορφων νεοκλασικών κτηρίων που δεν υπάρχουν πια, πάρκα που έχουν αντικατασταθεί από τη σύγχρονη λαίλαπα του μπετόν αιχμαλωτίζουν το μάτι, δημιουργώντας ένα κενό συναίσθημα και μία πικρία για τη σημερινή εποχή.
 Η ελληνική γλώσσα κι η σωστή διατύπωση της, ηχεί σαν θεϊκή μουσική και δε μπορεί παρά μονάχα θαυμασμό και περηφάνια να αισθανθείς για τη γλώσσα που έχουμε αποκτήσει ως κληροδότημα κι ως χρέος να διατηρήσουμε στις επόμενες γενιές.
 Αντί αυτού όμως η γλώσσα σήμερα μαστίζεται από την επικρατήσει σολοικισμών και βαρβαρισμών, αφήνοντας τη διαπίστωση μιας πικρής αλήθειας ότι η ελληνική γλώσσα χάνεται.

 Τί συσχετισμούς να κάνουμε με τη σύγχρονη εποχή βλέποντας τον τότε τρόπο ζωής, τη νοοτροπία, την ουσιαστική επικοινωνία, την αγνή φιλία, την έλλειψη καχυποψίας, την επαρκή και συνεχή αστυνόμευση, την προσήλωση σε ιδέες και ιδανικά που δεν υπάρχουν πια ;
 Η Ελλάδα σήμερα έχει διέλθει σε μία από τις δυσκολότερες περιόδους της ιστορίας της όμως μέσα από αυτή, διδασκόμαστε, πορευόμενοι στο μέλλον.
 Έχει ξαναπεράσει δυσχέρειες οικονομικές κι έχει υποδουλωθεί σε πολλούς κατακτητές, μέσα όμως από όλο αυτόν τον όλεθρο κατάφερε και στάθηκε όρθια, έτσι θα συμβεί και τώρα. 

Οι Μοίρες έδωσαν σε αυτή τη χώρα, ευχή και κατάρα μαζί. Η χώρα που γέννησε τον πολιτισμό κι άκμασε τις πανανθρώπινες αξίες θα γνωρίσει μοναδική δόξα και λαμπρότητα, αλλά συνάμα θα πορευόταν σε μια επικίνδυνη ανοπαία ατραπό κι ανάμεσα σε Συμπληγάδες Πέτρες.
 Πάντα όμως θα ξανάβρισκε το δρόμο της καθώς η χώρα αυτή, είναι φτιαγμένη από τη στόφα των νικητών.
 Η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει γιατί είναι μία αξία, που είναι συνώνυμη με την αξία της ίδιας της ζωής. Δε χρειάζεται σύνορα ή στεγανά για να δηλώσεις την ελληνικότητα, αυτή βρίσκεται διατυπωμένη παντού.









Πέμπτη, 24 Μαρτίου 2011

25 Μαρτίου 1821. Ημέρα, ύμνος στον ηρωϊσμό και την ελευθερία








Τον Μάρτιο του 1821, στη Μονή της Αγίας Λαύρας των Καλαβρύτων, πρόκριτοι και λαός παρακολουθούν τη θεία λειτουργία, μετά την οποία, ο δεσπότης Παλαιών Πατρών Γερμανός ευλογεί το λάβαρο της επαναστάσεως.

Ψάλλοντας το Θούριο του Ρήγα, ρίχνουν πυροβολισμούς και ξεχύνονται στην επαρχία, με το σύνθημα: "Τούρκος να μη μείνει στο Μοριά, μήτε στον κόσμο όλο".
Οι Έλληνες ασταμάτητοι και αποφασισμένοι για την αποτίναξη του τουρκικού ζυγού, με αρχηγό τον Κολοκοτρώνη και τους Μαυρομιχαλαίους προελαύνουν, μπαίνοντας θριαμβευτικά στην Καλαμάτα.
Την ίδια ημέρα, την 25η Μαρτίου, οι Παλαιών Πατρών Γερμανός, Λόντος, Ζαΐμης κ.α μπαίνουν στην Πάτρα και στήνουν στην πλατεία του Αγ. Γεωργίου, τη σημαία της επαναστάσεως.
Η ημέρα συμπίπτει με τον εορτασμό του Ευαγγελισμού και της χαρμόσυνης είδησης της ελεύσεως Του Θείου Βρέφους.
Αμέσως οι οπλαρχηγοί, συντάσσουν πατριωτική εγκύκλιο, την οποία επέδωσαν στους πρόξενους των Πατρών, με την προϋπόθεση να σταλεί στις κυβερνήσεις τους.
Η εγκύκλιος προκαλεί συγκίνηση, δέος και απέραντο θαυμασμό, 190 χρόνια μετά.
Η πολύ σπουδαία ελληνική δήλωση αξίζει να αναφερθεί και να διαβαστεί από κάθε σύγχρονο Έλληνα.
Η θυσία τους εφάμιλλη με τη θυσία στο βωμό του ύψιστου αγαθού της ελευθερίας των αρχαίων προγόνων τους, τούς κατατάσσει άξιους συνεχιστές ενός ένδοξου έθνους από τα χρόνια της αρχαιότητας, παραμένοντας για πάντα στο πάνθεον των αθανάτων.

"Ημείς το Ελληνικόν έθνος των χριστιανών, βλέποντες ότι μας καταφρονεί το Οθωμανικόν γένος και σκοπεύει όλεθρον εναντίον μας, απεφασίσαμεν σταθερώς η ν' αποθάνωμεν όλοι ή να ελευθερωθώμεν και τούτου ένεκα βαστούμεν τα όπλα εις χείρας ζητούντες τα δικαιωματά μας.
Όντες λοιπόν, βέβαιοι, ότι όλα τα χριστιανικά βασίλεια γνωρίζουν τα δίκαια μας και όχι μόνον δεν θέλουν μας εναντιωθεί, αλλά και θέλουν μας συνδράμη και ότι έχουν εις μνήμην, ότι οι ένδοξοι πρόγονοί μας εφάνησαν ποτε ωφέλιμοι εις την ανθρωπότητα, δια τούτο ειδοποιούμεν την εκλαμπρότητα σας και σας παρακαλούμεν να προσπαθήσετε να είμεθα υπό την εύνοιαν και προστασίαν σας."


25η Μαρτίου 1821.


Είθε να φανούμε άξιοι της θυσίας και της αντρειοσύνης τους.

Κυριακή, 20 Μαρτίου 2011

Οι εξαγωγές της Ελλάδας



Μαγνήσιο: Ο µαγνησίτης που εξάγει η χώρα µας, καλύπτει το 46% της συνολικής παραγωγής της Δυτικής Ευρώπης.

Αλουµίνιο: Εδώ και µερικά χρόνια η Γαλλία ελάττωσε την παραγωγή της σε αλουµίνιο και η Ελλάδα πλέον είναι πρώτη στην Ευρώπη σε παραγωγή του αλουµινίου, µε χιλιάδες εφαρµογές.

Βωξίτης: Η Ελλάδα είναι η µεγαλύτερη ßωξιτοπαραγωγός χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ο ßωξίτης χρησιµοποιείται και στην κατασκευή αεροσκαφών, ηλεκτρικών συσκευών, µεταλλικών κατασκευών και αλλού.

Σµηκτίτες: Η Ελλάδα είναι η δεύτερη χώρα στον κόσµο µετά τις Ηνωµένες Πολιτείες στην εξόρυξη σµηκτιτών, οι οποίοι έχουν µεγάλο εύρος εφαρµογών, όπως η διάθεση αποßλήτων, τα φάρµακα, τα καλλυντικά και άλλα.


Η συνέχεια του άρθρου : http://freskoprama.blogspot.com/2011/03/blog-post_20.html



Σάββατο, 19 Μαρτίου 2011

Φάλαινες στα ελληνικά νερά








Μέχρι πρόσφατα, η έλλειψη επιστημονικής έρευνας μας έκανε να πιστεύουμε ότι τα μεγάλα θηλαστικά δεν απαντούσαν στις θάλασσες μας.
 Κι όμως, στα ελληνικά νερά ζουν και κινούνται 11 είδη, με πιο διαδεμένα τους φυσητήρες, τις πτεροφάλαινες, τους ζιφιούς και περιστασιακά τις ψευδοόρκες και τις ρυγχοφάλαινες.

Μάλιστα, στα αρχαία χρόνια, ο Αριστοτέλης γνώριζε για την ύπαρξη του φυσητήρα και είχε υπολογίσει επίσης πόσο περίπου ζουν τα συγγενικά με τη φάλαινα, δελφίνια.
Στην αρχαία Ελλάδα οι αλιείς συμβίωναν με τις φάλαινες και τα δελφίνια και σημάδευαν τα ζώα που τυχόν έπεφταν στα δίκτυα τους για να τα αναγνωρίσουν.

Άλλωστε, υπήρχε νόμος, σύμφωνα με τον οποίο ο φόνος δελφινιού επέσειε ακόμη και τη θανατική ποινή.



Κυριακή, 13 Μαρτίου 2011

yokoso! Καλώς Ήρθατε στην χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου.










Yokoso, στα Ιαπωνικά σημαίνει Καλώς Ήρθατε. Ένα καλωσόρισμα στη Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου. Μία χώρα πλασμένη από το σπαθί και τη δύναμη του. 

Κυριαρχούν από τη μία οι παραδόσεις και από την άλλη το ιαπωνικό οικονομικό και τεχνολογικό θαύμα.


Μία χώρα όπου πρωταγωνιστεί η τιμή, η αξιοπρέπεια και ο σεβασμός. Μία χώρα που τις τελευταίες ώρες δοκιμάζεται από το φοβερό χτύπημα του Εγκέλαδου.

Παραμένει ωστόσο όρθια και δίνει σιωπηλά τον δικό της αγώνα, όπως κάνει εδώ και χιλιάδες χρόνια, εφόσον η επιστημονική έρευνα υποδεικνύει την παρουσία ανθρώπινης δραστηριότητας στα ιαπωνικά νησιά από το 30.000 της Κοινής Περιόδου.



Πάτμος, ταξίδι στο αγιασμένο νησί της Αποκάλυψης






   

Το όνομα Πάτμος, προέρχεται από το όρος Λάτμος, της Καρίας, στα παράλια της Μικράς Ασίας.
Ανήκει στα Δωδεκάνησα και βρίσκεται νότια της Σάμου.
Το έδαφος της είναι άγονο, ηφαιστειογενές, βραχώδες και απότομο, με υψηλότερη κορυφή τον προφήτη Ηλία (270 μ).
Οι ακτές της Πάτμου είναι πολυσχιδέστατες με πλήθους όρμους, ακρωτήρια και μικρές νησίδες γύρω τους.




Τριγύρω βρίσκονται τα νησάκια Άρκος, Λειψός και Αγαθονήσι.
Πρωτεύουσα είναι η Χώρα Πάτμος, κτισμένη σε ύψωμα, στην κορυφή του οποίου είναι κτισμένο το Μοναστήρι του Αγίου Θεολόγου, σαν φρούριο με επάλξεις.

Γύρω από τη Μονή συσπειρώνονται τα σπίτια της πόλεως. Με το λευκό χρωματισμό και τη χαρακτηριστική τεχνοτροπία τους, δίνουν στο σύνολο του τοπίου ιδιάζουσα γραφικότητα.
Κατά την αρχαιότητα λατρεύονταν στην Πάτμο η Θεά Αρτέμιδα.

Κατά τους ρωμαϊκούς χρόνους στέλνονται στην Πάτμο, εξόριστοι πολιτικοί κατάδικοι.
Εκεί εξορίσθηκε και ο μαθητής του Χριστού Ιωάννης ο Θεολόγος και εδώ έγραψε την Αποκάλυψη και πιθανώς και το Ευαγγέλιο του.

Σήμερα δείχνεται, στους επισκέπτες ταξιδιώτες, το σπήλαιο, όπου κατοικούσε ο Ιωάννης, που τώρα είναι τόπος προσκυνήματος των ευσεβών Χριστιανών.
Τον 11ο αιώνα ο Μοναχός Χριστόδουλος ίδρυσε τη μεγαλώνυμη Μονή του Αγ. Ιωάννη του Θεολόγου.

Η Μονή με τον καιρό έλαβε μεγάλη ακμή και αίγλη και έγινε σπουδαία εθνική εστία.
Στη Μονή ιδρύθηκε η Πατμιάδα Σχολή, η βιβλιοθήκη της οποίας, περιλαμβάνει σπουδαία κειμήλια, βιβλία και χειρόγραφα.
Στη Σχολή δίδαξαν διακεκριμένοι διδάσκαλοι προσφέροντας μεγάλες υπηρεσίες.


Κυριακή της Ορθοδοξίας








Η Κυριακή της Ορθοδοξίας ή της Αναστηλώσεως των Αγίων Εικόνων είναι η πρώτη της Μεγάλης Σαρακοστής.

Γιορτάζεται ο θρίαμβος της Ορθοδοξίας, γιατί το έτος 842 μ.Χ η αυτοκράτειρα του Βυζαντίου Θεοδώρα επανέφερε τις εικόνες στις εκκλησίες, που είχε απομακρύνει ο Λέων Γ΄ Ίσαυρος.

Η ημέρα αυτή είναι αφιερωμένη στην ανάμνηση και όλων των νικηφόρων αγώνων της εκκλησίας κατά των εχθρών της.
Έτσι ακούμε την περικοπή του Ναθαναήλ και, του Αποστόλου που αναφέρεται στην πίστη των Αγίων.



Σάββατο, 12 Μαρτίου 2011

Καλώς Όρισες Άνοιξη!!








Επιτέλους μετά την επέλαση του χιονιά, η θερμοκρασία, σκαρφάλωσε κοντά στους 20c, ο ήλιος έλαμψε πάνω από την Ελλάδα και ο ουρανός πήρε το γνώριμο  γαλάζιο χρώμα.
 Χιλιάδες τραγούδια έχουν γραφτεί για την ομορφιά της Άνοιξης, χιλιάδες φορές η εποχή αυτή, υπήρξε η μούσα Ελλήνων και ξένων ποιητών, χιλιάδες πίνακες, της έχουν αφιερωθεί από ζωγράφους, γιατί αληθινά η Άνοιξη, είναι η ωραιότερη και η πιο γλυκιά εποχή.
 Χαρά Θεού έξω, καιρός για εξορμήσεις και περιπάτους.

Καλώς Όρισες Άνοιξη..!!




Παρασκευή, 11 Μαρτίου 2011

Εικόνες Αποκάλυψης στην Ιαπωνία








Παγκόσμιο σοκ και δέος, προκάλεσε σεισμός 8,9 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ, στις 7:45 π.μ ώρα Ελλάδας, που σημειώθηκε στη Βορειανατολική Ιαπωνία.

Πρόκειται για έναν από τους μεγαλύτερους που έχει καταγραφεί στην ιστορία, ενώ λίγη ώρα μετά την εμφάνιση του, σημειώθηκε ένα πελώριο παλιρροϊκό κύμα, το ονομαστό παγκοσμίως τσουνάμι (το κύμα του λιμανιού), προκαλώντας Βιβλικές καταστροφές και την απώλεια πολλών ανθρώπινων ζωών.

 Η μανία της φύσης ήταν ασυγκράτητη. Οι εικόνες και οι φωτογραφίες που κάνουν τον γύρο του κόσμου, δίνουν μία εικόνα  Αποκάλυψις, που βίωσαν οι κάτοικοι της περιοχής.


Η σκέψη, η αγάπη και οι προσευχές μας, θα ακολουθούν την πολύπαθη αυτή γωνιά του πλανήτη, καθώς οι Έλληνες ζώντας σε μία σεισμογενή περιοχή, έχουμε δοκιμάσει επίσης, τη μανία του Εγκέλαδου.



Τρίτη, 8 Μαρτίου 2011

Οι γυναίκες, γιορτάζουν κάθε μέρα










Η μελέτη της ιστορίας αποδεικνύει, την προαιώνια αδικία στο πρόσωπο της γυναίκας.
Η θέση της ελάχιστα διέφερε από τη θέση ενός ζώου ή ελάχιστα κοινά σημεία είχε με τη ζωή που άρμοζε σε έναν άνθρωπο.
Θεωρήθηκε σκεύος ηδονής, παιδοποιητικός μηχανισμός, res ή και αναγκαίο κακό.
Ο αγώνας για τη διεκδίκηση των δικαιωμάτων και τη χειραφέτηση της, από τις παντοειδής εξαρτήσεις ξεκίνησε κατά τη διάρκεια του διαφωτισμού, κορυφώθηκε μετά το 1890 με επίκεντρο την Αγγλία και τις αδερφές Πάκχορστ.
Σταθμός υπήρξε η γενική απεργία της 8ης Μαρτίου του 1857, εργαζομένων γυναικών, στην πόλη της Νέας Υόρκης, διεκδικώντας καλύτερες συνθήκες και λιγότερες ώρες εργασίας.
Μία απεργία που διαλύθηκε βίαια από το σώμα της Αστυνομίας,
Το 1977, ο Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών καθιέρωσε ,την 8η Μαρτίου ως Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα της Γυναίκας και τη Διεθνή Ειρήνη.


Στη γυναικεία όμως φύση αρμόζει, η καθημερινή αναγνώριση και αγάπη.
Η γυναίκα συνδυάζει τα χαρίσματα της ευαισθησίας και της πρακτικότητας. Η ευφυΐα της είναι εφάμιλλη της αντρικής. Ο μόνος τομέας στον οποίο υπερτερούσε ο άνδρας ήταν η βιολογική δύναμη, κάτι που εξάλειψε η τεχνολογία.

Πολλές υπήρξαν και θα υπάρξουν, οι ηγερίες που κινούσαν και θα κινούν, τα νήματα της ιστορίας πίσω από κάποιον επιφανή άνδρα.
Η γυναίκα, μέσα από τη συνεχή προσπάθεια και τις διεκδικήσεις της, κατοχυρώθηκε συνταγματικά, κατέκτησε την μισθολογική εξίσωση με τους άντρες, διείσδυσε στον πολιτικό, οικονομικό, επιστημονικό, καλλιτεχνικό στίβο.
Φορέας πολλών κοινωνικών ρόλων, όπως αυτός της συζύγου, της εργαζόμενης,της μητέρας, της νοικοκυράς.


Παρόλα αυτά, η προσφορά της δεν αμείβεται κατάλληλα, ενώ έχει αρκετό δρόμο να διανύσει έως την πλήρη εξίσωση της με τον άνδρα. Θα πρέπει πρώτα η ίδια να συνειδητοποιήσει το πρόβλημα, αρνούμενη τον υποβιβασμό και τον ευτελισμό.
Σήμερα περισσότερα από 74 εκατομμύρια γυναίκες στην Αφρική και την Ασία υφίστανται γενετικό ακρωτηριασμό, ενώ στα Αραβικά κράτη εξακολουθεί να θεωρείται και να αντιμετωπίζεται ως res.

Η θέση της γυναίκας είναι ο δείκτης πολιτισμού μίας κοινωνίας. Ο τρόπος που αντιμετωπίζεται είναι θέμα παιδείας. Η γυναικεία παρουσία μέσα από τους αιώνες μετασχηματίστηκε ποιοτικά στις συνειδήσεις της ανθρωπότητας.
Μέσα από το σεβασμό, τη δικαιοσύνη, την ελευθερία, η γυναικεία φύση γιορτάζει καθημερινά.



Δευτέρα, 7 Μαρτίου 2011

Orthodoxy







Καλή Σαρακοστή








Η Καθαρά Δευτέρα είναι η πρώτη μέρα της Σαρακοστής. Οι Μονές κλείνουν τρεις ημέρες, Καθαρά Δευτέρα, Καθαρά Τρίτη και Καθαρά Τετάρτη όπως λένε.
Οι Μοναχοί πίνουν μόνο νερό και προσεύχονται. Είναι η πιο αυστηρή νηστεία της Εκκλησίας.

Η νηστεία είναι καθαρά μία άσκηση της θέλησης.
Ξεκίνησε όταν την έθεσε ο Χριστός στους Αποστολικούς Κανόνες και συνεχίστηκε από τους Άγιους Πατέρες της Εκκλησίας.
Η πρώτη μεγάλη νηστεία θεωρήθηκε η Τετάρτη, η μέρα της προδοσίας και η δεύτερη η Παρασκευή, η ημέρα της Σταύρωσης.

Κατά την Α΄Επιστολή Παύλου προς Κορινθίους διδασκόμαστε:
..το φαγητόν όμως δεν συνιστά ημάς εις τον Θεόν, διότι ούτε εάν φάγωμεν, περισσεύομεν, ούτε εάν δεν φάγωμεν, ελλαττούμεθα..



Νηστεία και υγιεινή διατροφή









Οι κανόνες της νηστείας καθιερώνουν ένα διατροφικό μοντέλο που μοιάζει αρκετά με αυτό της μεσογειακής διατροφής, ένα από τα πιο υγιεινά στον κόσμο.
Η αυξημένη πρόσληψη τροφών όπως φρούτα, λαχανικά, όσπρια και λαδερά φαγητά έχει ως αποτέλεσμα την αντικατάσταση της κατανάλωσης κορεσμένου λίπους από μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λιπαρά.

Με τη νηστεία αυξάνεται η πρόσληψη μικροστοιχείων με αντιοξειδωτική δράση όπως η βιταμίνη C, τα βιοφλαβονοειδή και τα καροτενοειδή, που βελτιώνουν τη λειτουργικότητα του ανοσοποιητικού συστήματος και προστατεύουν τον οργανισμό από την αρνητική δράση των ελεύθερων ριζών, προφυλάσσοντας τα τοιχώματα των αγγείων και τον οργανισμό από διάφορες μορφές καρκίνου.

Επίσης βοηθά στο σχηματισμό ουσιών που συντελούν στη σωστή άμυνα του οργανισμού, όπως τα λευκοκύτταρα, τα αντισώματα και η ιντερφερόνη, μία ουσία που προστατεύει από την εισβολή και καταστροφή των κυττάρων από ιούς, προάγει την καλύτερη λειτουργία του εγκεφάλου και του νευρικού μας συστήματος, ενώ βελτιώνει σημαντικά τη λειτουργία της μνήμης.



Παρασκευή, 4 Μαρτίου 2011

Στον κόσμο του παραμυθιού








Ο κόσμος του παραμυθιού είναι ολότελα φανταστικός, απουσιάζει η αληθοφάνεια, οι φυσικοί νόμοι δεν ισχύουν και όταν ο άνθρωπος είναι ανίσχυρος γίνεται κάποιο θαύμα, με την ευεργετική μεσολάβηση ενός υπερφυσικού βοηθού, ενός ζώου ή με τη χρήση ενός μαγικού μέσου, ένα μαντήλι ή ένα δακτυλίδι.
Δεν αναφέρεται σε ορισμένα πρόσωπα ή σε συγκεκριμένο τόπο και χρόνο. Εκτυλίσσεται μία φορά και έναν καιρό ή κάποτε σε έναν τόπο.

Οι ήρωες έχουν ονόματα καθαρά συμβολικά που προκύπτουν από κάποιες φανερές ιδιότητες ή ενδυματολογικές προτιμήσεις και καθημερινές συνήθειες.
Δε γνωρίζει μεσότητα, όλα κυμαίνονται μεταξύ δύο άκρων ή πολύ μεγάλα ή πολύ μικρά, πολύ ωραία ή πολύ άσχημα, πολύ έξυπνα ή πολύ κουτά.

Δε στοχεύει να διδάξει, ούτε να συμβουλεύσει. Παρόλα αυτά έχει ένα ηθικό δίδαγμα που πηγάζει από την ηθική συνείδηση του λαού, έτσι στο τέλος υπάρχει πάντα κάθαρση, η αμοιβή του καλού και η τιμωρία του κακού.

Προσευχή








Υπάρχουν δύο τύποι προσευχών.
Η πρώτη είναι αυτή με την οποία ζητάμε να γίνουν συγκεκριμένα πράγματα, δοκιμάζοντας να προτείνουμε στο Θεό αυτό που πρέπει να κάνει.
Στο Δημιουργό δε δίνουμε ούτε το χρόνο, ούτε το χώρο να δράσει.
Ο Θεός, που γνωρίζει πολύ καλά το καλύτερο για τον καθένα, συνεχίζει να δρα όπως Τον συμφέρει.
Και αυτός που προσεύχεται μένει με την αίσθηση ότι δεν εισακούστηκε.

Ο δεύτερος τύπος προσευχής είναι αυτός στον οποίο, ακόμα και χωρίς να κατανοεί τους δρόμους του Παντοδύναμου, ο άνθρωπος αφήνει να ολοκληρωθούν στη ζωή του τα σχέδια του Δημιουργού.
 Ικετεύει να τον γλιτώσει από τα βάσανα, αναζητά τη χαρά στον Καλό Αγώνα, αλλά ποτέ, σε καμία στιγμή, δε ξεχνάει να πει τη φράση, γεννηθήτω τό θέλημά Σου.

Paulo Coelho - Το Εγχειρίδιο του Πολεμιστή του Φωτός..